11 jul

Cabaret

11 jul

Cabaret

18 jul

Cabaret

18 jul

Cabaret

25 jul

Muziek

25 jul

Muziek

1 aug

Muziek

1 aug

Muziek

Wo 1 Jul

Up-date Corona


Laatste up-date: 1 juli 2020
We willen iedereen bedanken voor al het geduld, begrip en steun in deze uitzonderlijke periode. Inmiddels hebben we onderstaande voorstellingen kunnen verplaatsen naar theaterseizoen 2020/2021.
  • The Hillbilly Moonshiners - 19 feb 2021
  • Herman van Veen - 30/31 mrt 2021
  • The Analogues - 29 apr 2021
  • The Royal Moscow Ballet - 13 mrt 2021
  • Herrie in de keuken - Jon van Eerd - 16/17 apr 2021
  • Opvliegers 5: Op Safari - 17 feb 2021
  • Oog van de Storm - 23 jan 2021
  • Jakop Ahlbom Company - 30 sep 2021 (theaterseizoen 2021/2022)
  • Leids Cabaret Festival - Finalistentour - 20 mei 2021
  • RUMAG. Theater-Event - 15 mei 2021
  • Het Groot Niet Te Vermijden - 3 mei 2021
  • René van Meurs - 17 maart 2021
  • Guido Weijers - 6 mei 2021
  • Maartje & Kine - 17 feb 2021
  • Marjolijn van Kooten - 25 sep 2020
  • Rayen Panday - 26 sep 2020
  • Jim Speelmans - 18 sep 2020
  • Martijn Kardol - 24 nov 2020
  • 3 J's - 21 april 2021
  • Zandkasteel - 20 sep 2020
  • Pocket Opera - 24 maart 2021 (let op: avondvoorstelling geworden!)
  • De Verrassing - 1 okt 2020
  • Viggo Waas - 19 sep 2020
  • Ebony Ensemble - 20 nov 2020
  • Boom Like That - 15 okt 2020
  • Thijs Kemperink - 27 okt 2020

Helaas zijn de volgende voorstellingen geannuleerd:
  • Stef Bos
  • Winnaars Grachtenfestival 2019
  • Angela Groothuizen
  • De Aanslag
  • Ocobar
  • Sven Ratzke
  • Judeska Airlines
  • Her Majesty
  • The Great Gatsby
  • Casting the pass
  • Jim Bakkum
  • De Inleiding van The Sleeping Beauty (de voorstelling zelf is verplaatst)
  • Rock me baby
  • Goodbye, Norma Jeane
  • The Pubquiz
  • Comedy Night
  • Daniël van der Hoeven
  • Yvonne van den Eerenbeemt
  • Five Great Guitars
  • Crazy Piano's
  • Intouchables
  • Jan Rot
  • Pink Project
  • We LOVE Songfestival
  • The Silent Movie Project: Laurel and Hardy
  • Peter Pan 6+
  • Andre Manuel
  • Patrick Laureij
  • Frank Boeijen
  • Dangerous Liaisons (+inleiding)
  • Tonio (+inleiding)
  • Jens van Daele
  • Wouter Hamel
  • Mylou Frencken & Dorine Wiersma
  • Tim Knol
  • Billy en Bloomfish
  • Jett Rebel
  • Vietnam
  • Shifting Daylight
  • Julika Marijn
  • Abspoel & Bischoff
  • Danni Nicholls
  • Seizoenspresentatie Stadstheater
  • Toneelgroep het Volk
  • Benjamin van der Velden
  • Introdans
De bezoekers zijn op de hoogte gebracht per e-mail.

Voorstellingen in het Stadstheater
Vanaf 1 juli worden er diverse voorstellingen in het Stadstheater gespeeld. Zo ontvangen we basisscholen die hun eindmusical opvoeren en hebben we een aantal Zomeravonden met... bekende artiesten geprogrammeerd. Bekijk hier het hele programma en lees hier meer over de maatregelen die wij treffen om ervoor te zorgen dat iedereen een veilige theaterervaring heeft.

Aangepaste openingstijden
Stadstheater is vanaf 1 juli geopend
STAGE kitchen en café is geopend van woensdag t/m zondag van 11:00 tot 20:00 uur voor lunch en diner.
Servicebalie bereikbaar via: servicebalie@stadstheater.nl of iedere woensdag en vrijdag telefonisch van 14.00 - 17.00 uur.

Nog vragen? Neem een kijkje op onze pagina: veelgestelde vragen.

Za 20 Jun

Weer naar theater! Zomeravonden met...


Deze zomervoorstellingen zullen een speciale theaterbeleving zijn en in ieder geval anders dan je gewend bent. We garanderen je een geweldig intieme sfeer, uitstekende kwaliteit, de magie van het theater en jouw veiligheid. Voor deze exclusieve programmering neem jij namelijk, net als de artiest, ook plaats op het grote podium. Hierdoor is jouw theaterbeleving op 1,5 meter nog intenser, leuker en indrukwekkender dan vanuit de zaal. Zo kunnen we ook op veilige afstand een mooie theaterervaring delen!

Vier exclusieve zaterdagavonden in de zomer! Op iedere avond speelt de artiest twee keer om 19:00 uur en om 21:00 uur. We kunnen niet wachten om je te verwelkomen in deze unieke theatersetting! Zien we je snel?

Bekijk het volledige programma

Het programma
Za 11 jul Een zomeravond met... Klapstoelkabaret | Cabaret
Een soort huiskameroptreden in een hele grote theaterhuiskamer. Tijdens Klapstoelkabaret zie je optredens van twee artiesten uit de Klapstoel-selectie. Die bestaat uit eersteklas cabarettalenten die stuk voor stuk al festivals en prijzen wonnen.
Meer info en bestel kaarten >>

Za 18 jul Een zomeravond met... Martijn Kardol | Cabaret
Als cabaretier beleefde Martijn een ware kickstart. Hij won verschillende prijzen, waaronder op het Groniger Studenten Cabaretfestival en de jury- en publieksprijs bij het Leids Cabaret Festival. Bang was zijn eerste avondvullende theaterprogramma, gevolgd door Welkom. De door Theaterkrant als "Innemende verteller" bestempelde cabaretier komt op 18 juli met een zomervoorstelling naar Zoetermeer.
Meer info en bestel kaarten >>

Za 25 jul Een zomeravond met... Steffen Morrison | Muziek
De in Suriname geboren Steffen Morrison groeide op met diverse muzikale invloeden: de soul van James Brown, Otis Redding en Marvin Gaye, de harmonieuze sound van The Crystals, de Rock van de Rolling Stones en de teksten van Lou Reed. Inmiddels is hij uitgegroeid tot ras-entertainer en brengt hij de mooiste songs ten gehore.
Meer info en bestel kaarten >>

Za 1 aug Een zomeravond met... Rene van Kooten en Brigitte Heitzer
Rene en Brigitte gaan samen met pianist Billy Maluw en multi- instrumentalist Ingmar Spaaij het podium op! Zij brengen een theaterconcert met bekende en onbekende liedjes, deels geïnspireerd op de afgelopen tijd. Een eenmalig optreden van deze twee beste vrienden.
Meer info en bestel kaarten >>

VEELGESTELDE VRAGEN


Op deze pagina hebben wij de meestgestelde vragen gebundeld die wij hebben ontvangen. 

Wanneer hoor ik meer over de voorstellingen tijdens de corona sluiting? 
Op vrijdag 19 juni 2020 hebben wij iedereen per e-mail op de hoogte gebracht van annulering of verplaatsing van de theatervoorstelling waar kaarten voor zijn gekocht. De complete lijst met annuleringen en verplaatsingen is hier terug te lezen. 

De hoogte van mijn digitale tegoed klopt niet? 
In jouw Stadstheater account tonen wij enkel de laatste 10 voorstellingen waar je een digitaal tegoed voor hebt aangevraagd. Mogelijk is daardoor het overzicht niet geheel compleet. Klopt er toch iets niet? Neem dan contact op met onze servicebalie via: servicebalie@stadstheater.nl. De Servicebalie is ook van woensdag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 14.00 - 17.00 uur. 

Wanneer gaat het Stadstheater weer open?
Op 1 juli opent het Stadstheater voorzichtig haar deuren. We mogen 100 bezoekers ontvangen. Op 4 zaterdagavonden gedurende de zomermaanden kun je weer genieten van een theatervoorstelling met verschillende artiesten. Op 11 juli, 18 juli, 25 juli en 1 augustus treden diverse artiesten bij ons op. Bekijk hier het gehele zomerprogramma. 

Hoe houdt het Stadstheater rekening met de Corona maatregelen?
Wij zorgen vanzelfsprekend voor de veiligheid van jou als bezoeker, onze medewerkers en de bespelers. We volgen hierbij de richtlijnen van het RIVM en van onze brancheorganisaties. Volgens onze laatste informatie mogen wij 100 bezoekers ontvangen in onze theaterzaal. Wij zorgen ervoor dat iedereen 1,5 meter afstand van anderen kan houden. 

Welke extra maatregelen kun je nog meer verwachten bij een bezoek aan het theater?
  • Je bent bij ons van harte welkom als je vrij bent van verkoudheid- en koortsklachten. Als iemand in jouw huishouden last heeft van deze verschijnselen, dan willen wij je vragen om thuis te blijven. 
  • Koop de theaterkaarten van tevoren via de website of telefonisch. In beide gevallen ontvang je een e-ticket. Rolstoelgebruikers kunnen alleen telefonisch reserveren. Het is voorafgaand aan de voorstelling niet mogelijk om kaarten aan de servicebalie te kopen. 
  • De kaarten voor voorstellingen worden ongeplaceerd verkocht. Voorafgaand aan de voorstelling wijzen onze medewerkers jou een plek aan waar je mag zitten. Komen jij en je gezelschap uit hetzelfde huishouden, dan mag je naast elkaar plaats nemen. Kom je niet uit hetzelfde huishouden? Dan willen wij je verzoeken om 1,5 meter uit elkaar plaats te nemen. 
  • Bij binnenkomst verwelkomt een van onze medeweker je en geeft je verdere instructies. 
  • Desinfecteer bij binnenkomst direct je handen. In het theater zijn desinfectie sprays geplaatst.
  • De garderobe is gesloten, jassen en tassen mogen mee de zaal in.
  • Houd tijdens je theaterbezoek altijd 1,5 meter afstand van elkaar. 
  • Volg de looproutes op de vloer.
  • Tijdens de voorstelling is er geen pauze. Voorafgaand aan de voorstelling heb je de mogelijkheid om een drankje mee de zaal in te nemen. 
  • Een staande ovatie geven is helaas niet mogelijk. We verzoeken om te blijven zitten tijdens het slotapplaus. Wacht na de voorstelling op verdere instructies om de zaal te verlaten. 
  • Het is mogelijk om gebruik te maken van de toiletten, maar niet tijdens de voorstelling.
  • Betaal overal in het theater met pin. Contant betalen is niet mogelijk.
  • Volg altijd de aanwijzingen van onze medewerkers op.

Hoe zit het met de luchtbehandeling in het Stadstheater?
Wij volgen de richtlijnen op van het RIVM. In het Stadstheater zorgen we altijd voor een goede ventilatie en verversen wij de lucht regelmatig om een prettig en gezond binnenklimaat te creëren. Op basis van de huidige inzichten zijn aanpassingen van ventilatiesystemen niet nodig. Het volledige rapport en advies van het RIVM is hier terug te lezen.

Wat gebeurt er met theaterseizoen 2020/2021?
Over het nieuwe theaterseizoen konden wij - door alle onduidelijkheden - de afgelopen tijd nog niet veel kwijt. Ieders uitgangspunt is dat zoveel mogelijk voorstellingen die gepland stonden voor het nieuwe seizoen gespeeld gaan worden. Ook schuiven een aantal voorstellingen uit het afgelopen seizoen door naar het seizoen 20/21. Onze doelstelling is dat wij uiterlijk 15 juli het nieuwe theaterseizoen 20/21 definitief kunnen maken. Hoe dit eruit ziet, dat weten we nog niet. Maar we weten wel dat de agenda van het komende theaterseizoen hoogstwaarschijnlijk een stuk leger zal zijn. Ook is het opstellen van een theaterbrochure onmogelijk in deze situatie. Hoe wij het programma presenteren, daar gaan wij ons nog eens goed over buigen. Wanneer de verkoop van het nieuwe theaterseizoen plaatsvindt, weten we nog niet. Wij vermoeden dat de start verkoop in augustus plaats gaat vinden. Vanzelfsprekend informeren wij iedereen hier tijdig over

Wat gebeurt er met mijn theaterkaarten?
Heb je een of meerdere kaarten voor een voorstelling in de periode van 12 maart tot 1 september 2020? Dan blijft jouw kaartje geldig! Dat kan op meerdere manieren:
1.    Je kaartje blijft geldig voor de voorstelling waar je kaarten voor had en die verzet kan worden.
2.    Kun je niet op de nieuwe datum, dan zetten we je kaartjes om in een digitaal tegoed. Hiermee help je de economische klap van de effecten in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer gewerkt worden aan nieuwe voorstellingen en concerten in de toekomst. Dit digitaal tegoed is twee jaar geldig. Zo heb je nog iets moois in het vooruitzicht!
3.    Lukt het ons niet om een voorstelling te verzetten, dan zetten we je kaartjes om in een digitaal tegoed.

Wanneer hoor ik of de voorstelling verplaatst of geannuleerd wordt?
Op vrijdag 19 2020 juni hebben wij iedereen per e-mail op de hoogte gebracht van annulering of verplaatsing van de theatervoorstelling waar kaarten voor zijn gekocht. De complete lijst met annuleringen en verplaatsingen is hier terug te lezen. Heb je geen bericht ontvangen, dan verzoeken we je om contact op te nemen met onze Servicebalie. 

Wat kan ik doen om het Stadstheater en de culturele sector te steunen?
Jouw steun is in deze periode extra belangrijk. Je kunt op verschillende manieren helpen:
  • Zet de waarde van jouw theaterkaarten om in een digitaal tegoed.
  • Blijf kaarten voor voorstellingen kopen.
  • Word vriend van het Stadstheater.
  • Wil je graag jouw favoriete toneel- of muziekgezelschap, of artiest of musicus steunen, dan willen we je vragen rechtstreeks aan hen te doneren, via de website van dit specifieke gezelschap.
Kan ik het geld dat ik heb betaald voor mijn theaterkaarten doneren?
Een groot aantal bezoekers heeft bij ons aangegeven het aankoopbedrag van het kaartje niet terug te hoeven, maar wil het doneren aan de culturele sector. Dit vinden wij geweldig! Collectief is de volgende verdeelsleutel afgesproken. 75% van de waarde van de theaterkaart gaat naar de producenten en artiesten van de betreffende voorstelling toe en 25% gaat naar het Stadstheater. Je kunt de waarde van jouw theaterkaarten doneren door dit aan te geven in de e-mail die je van ons ontvangen hebt over de betreffende voorstelling.



Algemene vragen 

Hoe werkt online reserveren?
Via www.stadstheater.nl kun je 24 uur per dag reserveren en online zelf je stoel kiezen bij de meeste voorstellingen. Via de button 'Bestel kaarten' bij de voorstellingen kom je in een inlogscherm.

Ben je al gast van het Stadstheater?
Je kunt inloggen met het mailadres dat bij ons bekend is en met het wachtwoord dat je hebt aangemaakt bij eerdere internetreserveringen. Heb je nog geen wachtwoord, maar is je mailadres wel bij ons bekend, dan kun je het systeem een automatisch gegenereerd wachtwoord naar jouw mailadres laten zenden. Dit wachtwoord kun je later zelf aanpassen in je gegevens op 'Mijn Stadstheater'.
 
Ben je nog niet bekend als gast bij het Stadstheater?
Dan kun je een nieuw account aanmaken. Door op de knop 'Nieuwe gast' te klikken krijg je een inlogscherm waar je jouw persoonlijke gegevens kunt invullen.

Stoel kiezen
Je kunt zelf je plaatsen kiezen of ons systeem de beste beschikbare stoelen laten selecteren.

Als je het systeem laat kiezen hoef je alleen het aantal stoelen in te vullen.
Als je zelf je stoelen wilt kiezen, hoef je géén aantal stoelen in te vullen. Dit doe je een stap later in de plattegrond van de voorstelling.
 
Je stoel kiezen
Door de verschillende kleuren kun je zien welke stoelen beschikbaar zijn en welke gereserveerd of geblokkeerd zijn.
Je hebt de keuze uit de 100 beste beschikbare plaatsen. Door met je muis over een stoel te bewegen kun je zien welke rij en stoelnummer deze heeft.
 
Door middel van muisklikken kun je het gewenste aantal stoelen selecteren. Wij vragen je bij het reserveren aansluitende stoelen te reserveren, of minimaal 2 stoelen ruimte te laten. Het systeem geeft aan of je een correcte keuze hebt gemaakt en welke stoelen je hebt gereserveerd. Je ziet dit rechts naast de plattegrond. Vervolgens klik je op 'Bestellen'.
Je hebt per voorstelling in je bestelling 20 minuten tijd om de reservering af te ronden, na 20 minuten worden de stoelen weer vrijgegeven. Bij iedere volgende voorstelling die je reserveert binnen dezelfde bestelling starten deze 20 minuten opnieuw. Na je reservering kun je verder winkelen en meer voorstellingen boeken, of doorgaan naar afrekenen.
 
In het afrekenscherm kun je aangeven op welke manier je wenst te betalen. Ook kun je hier een Vriendenlidmaatschap aangaan. Het systeem houdt dan automatisch rekening met de korting van € 1,00 per voorstelling. Je krijgt een reserveringsbevestiging toegezonden per mail.

Ruilen & annuleren 
Je kunt kaarten tot uiterlijk één dag voor de voorstelling teruggeven. Dit kan bij de servicebalie tijdens de openingstijden of in de brievenbus van het Stadstheater buiten deze uren. E-tickets kunnen ook via de mail (servicebalie@stadstheater.nl) worden geannuleerd. Je krijgt hiervoor een digitaal tegoed op jouw account bij het Stadstheater. Dit bedrag wordt bij een volgende bestelling verrekend. Je betaalt € 5,- administratiekosten per teruggebracht kaartje tot een maximum van € 10,00. Voor CLUB-members worden geen administratiekosten in rekening gebracht.

Hoe werkt een digitaal tegoed?
Indien je kaarten voor een voorstelling annuleert, ontvang je van ons geen papieren tegoedbon meer, maar een digitaal tegoed. Dit tegoed is persoonsgebonden en kun je inzetten bij je volgende bestelling bij het Stadstheater. Als je tickets bestelt via de website en je beschikt over een tegoed, dan vraagt het systeem of je dit tegoed wilt verrekenen met deze bestelling. Het systeem houdt alle transacties bij en via jouw persoonlijke omgeving in 'Mijn Stadstheater' kun je de laatste transacties opvragen en je huidige saldo controleren. Je kunt het digitale tegoed ook gebruiken bij reserveringen via de servicebalie. Het digitale tegoed is te gebruiken voor alle activiteiten in het Stadstheater. Ook kun je het digitale tegoed inwisselen bij ons restaurant STAGE kitchen & café voor een lunch, borrel of diner. Hoe dit werkt lees je hier.

Papieren tegoedbon
Uiteraard is de papieren tegoedbon van het Stadstheater nog steeds geldig. Deze tegoedbon kun je bij het Stadstheater omzetten in een digitaal tegoed zodat je jouw tegoed in kunt zetten bij je volgende online bestelling. Uiteraard kun je deze tegoedbon ook inzetten bij reserveringen via de servicebalie. Indien je al een reservering hebt geplaatst, kunt je jouw tegoedbon samen met dit formulier bij de servicebalie inleveren en wordt het bedrag binnen twee weken teruggestort op je rekening.

Inleveren theater-  en tegoedbonnen
Indien je gebruik wenst te maken van theaterbonnen of tegoedbonnen, kun je deze aan ons toesturen, samen met het volledig ingevulde antwoordformulier. Je krijgt dan het bedrag van de bonnen teruggestort op je rekening (het terug te storten bedrag is maximaal het bedrag van je bestelling). PODIUM Cadeaukaarten kun je ook online gebruiken en kunnen bij de kassa worden gekocht.

Veelgestelde vragen


Op deze pagina hebben wij de meestgestelde vragen gebundeld die wij hebben ontvangen. 

Wanneer hoor ik meer over de voorstellingen tijdens de corona sluiting? 
Op vrijdag 19 juni 2020 hebben wij iedereen per e-mail op de hoogte gebracht van annulering of verplaatsing van de theatervoorstelling waar kaarten voor zijn gekocht. De complete lijst met annuleringen en verplaatsingen is hier terug te lezen. 

De hoogte van mijn digitale tegoed klopt niet? 
In jouw Stadstheater account tonen wij enkel de laatste 10 voorstellingen waar je een digitaal tegoed voor hebt aangevraagd. Mogelijk is daardoor het overzicht niet geheel compleet. Klopt er toch iets niet? Neem dan contact op met onze servicebalie via: servicebalie@stadstheater.nl. De Servicebalie is ook van woensdag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 14.00 - 17.00 uur. 

Wanneer gaat het Stadstheater weer open?
Op 1 juli opent het Stadstheater voorzichtig haar deuren. Op 4 zaterdagavonden gedurende de zomermaanden kun je weer genieten van een theatervoorstelling met verschillende artiesten. Op 11 juli, 18 juli, 25 juli en 1 augustus treden diverse artiesten bij ons op. Bekijk hier het gehele zomerprogramma. 

Hoe houdt het Stadstheater rekening met de Corona maatregelen?
Als het Stadstheater in 1 juli open gaat zorgen wij vanzelfsprekend voor de veiligheid van jou als bezoeker, onze medewerkers en de bespelers. We volgen hierbij de richtlijnen van het RIVM en van onze brancheorganisaties. Wij zorgen ervoor dat iedereen 1,5 meter afstand van anderen kan houden. 

Welke extra maatregelen kan ik nog meer verwachten bij een bezoek aan het theater?
  • Je bent bij ons van harte welkom als je vrij bent van verkoudheid- en koortsklachten. Als iemand in jouw huishouden last heeft van deze verschijnselen, dan willen wij je vragen om thuis te blijven. 
  • Koop de theaterkaarten van tevoren via de website of telefonisch. In beide gevallen ontvang je een e-ticket. Rolstoelgebruikers kunnen alleen telefonisch reserveren. Het is voorafgaand aan de voorstelling niet mogelijk om kaarten aan de servicebalie te kopen. 
  • De kaarten voor voorstellingen worden ongeplaceerd verkocht. Voorafgaand aan de voorstelling wijzen onze medewerkers jou een plek aan waar je mag zitten. Komen jij en je gezelschap uit hetzelfde huishouden, dan mag je naast elkaar plaats nemen. Kom je niet uit hetzelfde huishouden? Dan willen wij je verzoeken om 1,5 meter uit elkaar plaats te nemen. 
  • Bij binnenkomst verwelkomt een van onze medeweker je en geeft je verdere instructies. 
  • Desinfecteer bij binnenkomst direct je handen. In het theater zijn desinfectie sprays geplaatst.
  • De garderobe is gesloten, jassen en tassen mogen mee de zaal in.
  • Houd tijdens je theaterbezoek altijd 1,5 meter afstand van elkaar. 
  • Volg de looproutes op de vloer.
  • Tijdens de voorstelling is er geen pauze. Voorafgaand aan de voorstelling heb je de mogelijkheid om een drankje mee de zaal in te nemen. 
  • Een staande ovatie geven is helaas niet mogelijk. We verzoeken om te blijven zitten tijdens het slotapplaus. Wacht na de voorstelling op verdere instructies om de zaal te verlaten. 
  • Het is mogelijk om gebruik te maken van de toiletten, maar niet tijdens de voorstelling.
  • Betaal overal in het theater met pin. Contant betalen is niet mogelijk.
  • Volg altijd de aanwijzingen van onze medewerkers op.

Hoe zit het met de luchtbehandeling in het Stadstheater?
Wij volgen de richtlijnen op van het RIVM. In het Stadstheater zorgen we altijd voor een goede ventilatie en verversen wij de lucht regelmatig om een prettig en gezond binnenklimaat te creëren. Op basis van de huidige inzichten zijn aanpassingen van ventilatiesystemen niet nodig. Het volledige rapport en advies van het RIVM is hier terug te lezen.

Wat gebeurt er met theaterseizoen 2020/2021?
Over het nieuwe theaterseizoen konden wij - door alle onduidelijkheden - de afgelopen tijd nog niet veel kwijt. Ieders uitgangspunt is dat zoveel mogelijk voorstellingen die gepland stonden voor het nieuwe seizoen gespeeld gaan worden. Ook schuiven een aantal voorstellingen uit het afgelopen seizoen door naar het seizoen 20/21. Onze doelstelling is dat wij uiterlijk 15 juli het nieuwe theaterseizoen 20/21 definitief kunnen maken. Hoe dit eruit ziet, dat weten we nog niet. Maar we weten wel dat de agenda van het komende theaterseizoen hoogstwaarschijnlijk een stuk leger zal zijn. Ook is het opstellen van een theaterbrochure onmogelijk in deze situatie. Hoe wij het programma presenteren, daar gaan wij ons nog eens goed over buigen. Wanneer de verkoop van het nieuwe theaterseizoen plaatsvindt, weten we nog niet. Wij vermoeden dat de start verkoop in augustus plaats gaat vinden. Vanzelfsprekend informeren wij iedereen hier tijdig over

Wat gebeurt er met mijn theaterkaarten?
Heb je een of meerdere kaarten voor een voorstelling in de periode van 12 maart tot 1 september 2020? Dan blijft jouw kaartje geldig! Dat kan op meerdere manieren:
1.    Je kaartje blijft geldig voor de voorstelling waar je kaarten voor had en die verzet kan worden.
2.    Kun je niet op de nieuwe datum, dan zetten we je kaartjes om in een digitaal tegoed. Hiermee help je de economische klap van de effecten in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer gewerkt worden aan nieuwe voorstellingen en concerten in de toekomst. Dit digitaal tegoed is twee jaar geldig. Zo heb je nog iets moois in het vooruitzicht!
3.    Lukt het ons niet om een voorstelling te verzetten, dan zetten we je kaartjes om in een digitaal tegoed.

Wanneer hoor ik of de voorstelling verplaatst of geannuleerd wordt?
Op vrijdag 19 2020 juni hebben wij iedereen per e-mail op de hoogte gebracht van annulering of verplaatsing van de theatervoorstelling waar kaarten voor zijn gekocht. De complete lijst met annuleringen en verplaatsingen is hier terug te lezen. Heb je geen bericht ontvangen, dan verzoeken we je om contact op te nemen met onze Servicebalie. 

Wat kan ik doen om het Stadstheater en de culturele sector te steunen?
Jouw steun is in deze periode extra belangrijk. Je kunt op verschillende manieren helpen:
  • Zet de waarde van jouw theaterkaarten om in een digitaal tegoed.
  • Blijf kaarten voor voorstellingen kopen.
  • Word vriend van het Stadstheater.
  • Wil je graag jouw favoriete toneel- of muziekgezelschap, of artiest of musicus steunen, dan willen we je vragen rechtstreeks aan hen te doneren, via de website van dit specifieke gezelschap.
Kan ik het geld dat ik heb betaald voor mijn theaterkaarten doneren?
Een groot aantal bezoekers heeft bij ons aangegeven het aankoopbedrag van het kaartje niet terug te hoeven, maar wil het doneren aan de culturele sector. Dit vinden wij geweldig! Collectief is de volgende verdeelsleutel afgesproken. 75% van de waarde van de theaterkaart gaat naar de producenten en artiesten van de betreffende voorstelling toe en 25% gaat naar het Stadstheater. Je kunt de waarde van jouw theaterkaarten doneren door dit aan te geven in de e-mail die je van ons ontvangen hebt over de betreffende voorstelling.



Algemene vragen 

Hoe werkt online reserveren?
Via www.stadstheater.nl kunt u 24 uur per dag reserveren en online zelf uw stoel kiezen bij de meeste voorstellingen. Via de button 'Bestel kaarten' bij de voorstellingen komt u in een inlogscherm.

Bent u al gast van het Stadstheater?
U kunt inloggen met het mailadres dat bij ons bekend is en met het wachtwoord dat u heeft aangemaakt bij eerdere internetreserveringen. Heeft u nog geen wachtwoord, maar is uw mailadres wel bij ons bekend, dan kunt u het systeem een automatisch gegenereerd wachtwoord naar uw mailadres laten zenden. Dit wachtwoord kunt u later zelf aanpassen in uw gegevens op 'Mijn Stadstheater'.
 
Bent u nog niet bekend als gast bij het Stadstheater?
Dan kunt u een nieuw account aanmaken. Door op de knop 'Nieuwe gast' te klikken krijgt u een inlogscherm waar u uw persoonlijke gegevens kunt invullen.

Stoel kiezen
U kunt zelf uw plaatsen kiezen of ons systeem de beste beschikbare stoelen laten selecteren.

Als u het systeem laat kiezen hoeft u alleen het aantal stoelen in te vullen.
Als u zelf uw stoelen wilt kiezen, hoeft u géén aantal stoelen in te vullen. Dit doet u een stap later in de plattegrond van de voorstelling.
 
Uw stoel kiezen
Door de verschillende kleuren kunt u zien welke stoelen beschikbaar zijn en welke gereserveerd of geblokkeerd zijn.
U heeft de keuze uit de 100 beste beschikbare plaatsen. Door met uw muis over een stoel te bewegen kunt u zien welke rij en stoelnummer deze heeft.
 
Door middel van muisklikken kunt u het gewenste aantal stoelen selecteren. Wij vragen u bij het reserveren aansluitende stoelen te reserveren, of minimaal 2 stoelen ruimte te laten. Het systeem geeft aan of u een correcte keuze heeft gemaakt en welke stoelen u heeft gereserveerd.  U ziet dit rechts naast de plattegrond. Vervolgens klikt u op 'Bestellen'.
U heeft per voorstelling in uw bestelling 20 minuten tijd om de reservering af te ronden, na 20 minuten worden de stoelen weer vrijgegeven. Bij iedere volgende voorstelling die u reserveert binnen dezelfde bestelling starten deze 20 minuten opnieuw. Na uw reservering kunt u verder winkelen en meer voorstellingen boeken, of doorgaan naar afrekenen.
 
In het afrekenscherm kunt u aangeven op welke manier u wenst te betalen. Ook kunt u hier een Vriendenlidmaatschap aangaan. Het systeem houdt dan automatisch rekening met de korting van € 1,00 per voorstelling. U krijgt een reserveringsbevestiging toegezonden per mail.

Ruilen & annuleren 
U kunt kaarten tot uiterlijk één dag voor de voorstelling teruggeven. Dit kan bij de servicebalie tijdens de openingstijden of in de brievenbus van het Stadstheater buiten deze uren. E-tickets kunnen ook via de mail (servicebalie@stadstheater.nl) worden geannuleerd. U krijgt hiervoor een digitaal tegoed op uw account bij het Stadstheater. Dit bedrag wordt bij een volgende bestelling verrekend. U betaalt € 5,- administratiekosten per teruggebracht kaartje tot een maximum van € 10,00. Voor CLUB-members worden geen administratiekosten in rekening gebracht.

*Indien u kaarten heeft voor een voorstelling in de periode t/m 31 maart, nemen wij via e-mail contact met u op. Houd onze website en social media in de gaten voor het laatste nieuws en ontwikkelingen. 

Hoe werkt een digitaal tegoed?
Indien u kaarten voor een voorstelling annuleert, ontvangt u van ons geen papieren tegoedbon meer, maar een digitaal tegoed. Dit tegoed is persoonsgebonden en kunt u inzetten bij uw volgende bestelling bij het Stadstheater. Als u tickets bestelt via de website en u beschikt over een tegoed, dan vraagt het systeem of u dit tegoed wilt verrekenen met deze bestelling. Het systeem houdt alle transacties bij en via uw persoonlijke omgeving in 'Mijn Stadstheater' kunt u de laatste transacties opvragen en uw huidige saldo controleren. U kunt het digitale tegoed ook gebruiken bij reserveringen via de servicebalie. Het digitale tegoed is te gebruiken voor alle activiteiten in het Stadstheater. Ook kun je het digitale tegoed inwisselen bij ons restaurant STAGE kitchen & café voor een lunch, borrel of diner. Hoe dit werkt? Lees je hier.

Papieren tegoedbon
Uiteraard is de papieren tegoedbon van het Stadstheater nog steeds geldig. Deze tegoedbon kunt u bij het Stadstheater omzetten in een digitaal tegoed zodat u uw tegoed in kunt zetten bij uw volgende online bestelling. Uiteraard kunt u deze tegoedbon ook inzetten bij reserveringen via de servicebalie. Indien u al een reservering hebt geplaatst, kunt u uw tegoedbon samen met dit formulier bij de servicebalie inleveren en wordt het bedrag binnen twee weken teruggestort op uw rekening.

Inleveren theater-  en tegoedbonnen
Indien u gebruik wenst te maken van theaterbonnen of tegoedbonnen, kunt u deze aan ons toesturen, samen met het volledig ingevulde antwoordformulier. U krijgt dan het bedrag van de bonnen teruggestort op uw rekening (het terug te storten bedrag is maximaal het bedrag van uw bestelling). PODIUM Cadeaukaarten kunt u ook online gebruiken en kunnen bij de kassa worden gekocht.