Hoe gaat het Stadstheater om met het coronavirus?
De veiligheid en gezondheid van onze bezoekers én medewerkers staat voor ons te allen tijde voorop. Als Stadstheater volgen wij de richtlijnen en adviezen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) op. Alle voorstellingen t/m 1 juni 2020 zijn opgeschort.
Alle actuele informatie vindt u hier.

Hoe werkt online reserveren?
Via www.stadstheater.nl kunt u 24 uur per dag reserveren en online zelf uw stoel kiezen bij de meeste voorstellingen. Via de button 'Bestel kaarten' bij de voorstellingen komt u in een inlogscherm.

Bent u al gast van het Stadstheater?
U kunt inloggen met het mailadres dat bij ons bekend is en met het wachtwoord dat u heeft aangemaakt bij eerdere internetreserveringen. Heeft u nog geen wachtwoord, maar is uw mailadres wel bij ons bekend, dan kunt u het systeem een automatisch gegenereerd wachtwoord naar uw mailadres laten zenden. Dit wachtwoord kunt u later zelf aanpassen in uw gegevens op 'Mijn Stadstheater'.
 
Bent u nog niet bekend als gast bij het Stadstheater?
Dan kunt u een nieuw account aanmaken. Door op de knop 'Nieuwe gast' te klikken krijgt u een inlogscherm waar u uw persoonlijke gegevens kunt invullen.

Stoel kiezen
U kunt zelf uw plaatsen kiezen of ons systeem de beste beschikbare stoelen laten selecteren.

Als u het systeem laat kiezen hoeft u alleen het aantal stoelen in te vullen.
Als u zelf uw stoelen wilt kiezen, hoeft u géén aantal stoelen in te vullen. Dit doet u een stap later in de plattegrond van de voorstelling.
 
Uw stoel kiezen
Door de verschillende kleuren kunt u zien welke stoelen beschikbaar zijn en welke gereserveerd of geblokkeerd zijn.
U heeft de keuze uit de 100 beste beschikbare plaatsen. Door met uw muis over een stoel te bewegen kunt u zien welke rij en stoelnummer deze heeft.
 
Door middel van muisklikken kunt u het gewenste aantal stoelen selecteren. Wij vragen u bij het reserveren aansluitende stoelen te reserveren, of minimaal 2 stoelen ruimte te laten. Het systeem geeft aan of u een correcte keuze heeft gemaakt en welke stoelen u heeft gereserveerd.  U ziet dit rechts naast de plattegrond. Vervolgens klikt u op 'Bestellen'.
U heeft per voorstelling in uw bestelling 20 minuten tijd om de reservering af te ronden, na 20 minuten worden de stoelen weer vrijgegeven. Bij iedere volgende voorstelling die u reserveert binnen dezelfde bestelling starten deze 20 minuten opnieuw. Na uw reservering kunt u verder winkelen en meer voorstellingen boeken, of doorgaan naar afrekenen.
 
In het afrekenscherm kunt u aangeven op welke manier u wenst te betalen. Ook kunt u hier een Vriendenlidmaatschap aangaan. Het systeem houdt dan automatisch rekening met de korting van € 1,00 per voorstelling. U krijgt een reserveringsbevestiging toegezonden per mail.

Ruilen & annuleren 
U kunt kaarten tot uiterlijk één dag voor de voorstelling teruggeven. Dit kan bij de servicebalie tijdens de openingstijden of in de brievenbus van het Stadstheater buiten deze uren. E-tickets kunnen ook via de mail (servicebalie@stadstheater.nl) worden geannuleerd. U krijgt hiervoor een digitaal tegoed op uw account bij het Stadstheater. Dit bedrag wordt bij een volgende bestelling verrekend. U betaalt € 5,- administratiekosten per teruggebracht kaartje tot een maximum van € 10,00. Voor CLUB-members worden geen administratiekosten in rekening gebracht.

*Indien u kaarten heeft voor een voorstelling in de periode t/m 31 maart, nemen wij via e-mail contact met u op. Houd onze website en social media in de gaten voor het laatste nieuws en ontwikkelingen. 

Hoe werkt een digitaal tegoed?
Indien u kaarten voor een voorstelling annuleert, ontvangt u van ons geen papieren tegoedbon meer, maar een digitaal tegoed. Dit tegoed is persoonsgebonden, onbeperkt geldig en kunt u inzetten bij uw volgende bestelling bij het Stadstheater. Als u tickets bestelt via de website en u beschikt over een tegoed, dan vraagt het systeem of u dit tegoed wilt verrekenen met deze bestelling. Het systeem houdt alle transacties bij en via uw persoonlijke omgeving in 'Mijn Stadstheater' kunt u de laatste transacties opvragen en uw huidige saldo controleren. U kunt het digitale tegoed ook gebruiken bij reserveringen via de servicebalie.

Papieren tegoedbon
Uiteraard is de papieren tegoedbon van het Stadstheater nog steeds geldig. Deze tegoedbon kunt u bij het Stadstheater omzetten in een digitaal tegoed zodat u uw tegoed in kunt zetten bij uw volgende online bestelling. Uiteraard kunt u deze tegoedbon ook inzetten bij reserveringen via de servicebalie. Indien u al een reservering hebt geplaatst, kunt u uw tegoedbon samen met dit formulier bij de servicebalie inleveren en wordt het bedrag binnen twee weken teruggestort op uw rekening.

Inleveren theater-  en tegoedbonnen
Indien u gebruik wenst te maken van theaterbonnen of tegoedbonnen, kunt u deze aan ons toesturen, samen met het volledig ingevulde antwoordformulier. U krijgt dan het bedrag van de bonnen teruggestort op uw rekening (het terug te storten bedrag is maximaal het bedrag van uw bestelling). PODIUM Cadeaukaarten kunt u ook online gebruiken en kunnen bij de kassa worden gekocht.