Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over jouw bezoek aan het Stadstheater?
Je vindt de antwoorden van de meest gestelde vragen hier.

Algemene vragen

  • Is het Stadstheater goed bereikbaar? Waar kan ik het beste parkeren?

    Het Stadstheater is voor iedereen goed bereikbaar met de auto of taxi, het openbaar vervoer en met de fiets. Er is voldoende parkeergelegenheid rondom het Stadstheater. De uitgebreide informatie voor parkeren en de bereikbaarheid vind je hier .

  • Kan ik een uitrijkaart kopen?

    Ja, voor de parkeergarage onder de Hoogvliet (let op: dit is niet P9 naast het theater) kun je een uitrijkaart kopen. Voor slechts €5,50 parkeer je van 19:00 tot 24:00 uur, hoef je niet meer in de rij te staan bij de parkeerautomaat en verlaat je de parkeergarage door de uitrijkaart bij de slagboom in te voeren. De uitrijkaart is te koop bij de bars in het Stadstheater.

  • Is het mogelijk om voor of na de voorstelling wat te eten of drinken in het Stadstheater?

    Voor en na de voorstelling kan boven en beneden terecht voor iets lekkers bij de koffie of een borrelhapje bij je drankje. Het theater is een uur voor aanvang van voorstellingen geopend. Tip: reserveer alvast het nagenietarrangement en krijg na de voorstelling een borrelplank met luxe hapjes en een drankje. Voeg het arrangement toe tijdens het bestellen van tickets of later in je account.

  • Hoe reserveer ik een nagenietarrangement?

    In stap twee van het bestelproces kies je dit arrangement bij je tickets.

    Heb je al kaarten? Geen probleem. Ga naar je account, selecteer de voorstelling, klik op ‘bekijk bestelling’ en kies ‘Nagenietarrangement kopen’. Rond zo je bestelling af en geniet zorgeloos na. Vragen? Onze Servicebalie helpt je graag verder.

  • Waar kan ik mijn jas en tas laten tijdens mijn bezoek?

    Dit kan in onze (gratis) bewaakte garderobe. Je jas en tas mogen eventueel ook mee de zaal in.

  • Ik ben te laat voor een voorstelling, wat moet ik nu doen?

    We wachten een geschikt moment af om je toe te laten tot de zaal, zodat de artiesten en het publiek zo min mogelijk gestoord worden. Het kan zijn dat dit pas in de pauze is. Dit is zo besproken met onze artiesten. Is er geen pauze? Dan kan het zo zijn dat je de zaal helaas niet meer in kunt.

  • Waar kan ik terecht als ik iets ben kwijtgeraakt tijdens mijn bezoek?

    Neem contact op met de servicebalie of bel naar 088 – 220 70 10. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om te laten weten of je voorwerp gevonden is.

  • Hoe laat openen de deuren van de theaterzaal voor een voorstelling?

    De deuren openen ongeveer een kwartier voordat de voorstelling begint.

  • Heeft de voorstelling een pauze?

    Dat is per voorstelling verschillend. Je vindt dit per voorstelling op de desbetreffende webpagina.

  • Zijn er oordoppen verkrijgbaar in het Stadstheater?

    Zeker, bij de garderobe zijn gratis oordoppen beschikbaar.

Tickets kopen

  • Kan ik tickets ruilen?

    Je kunt eenmalig gratis ruilen voor één voorstelling. Daarna kost dit € 2,00 per ticket. Ruilen is mogelijk tot zeven dagen voor de voorstelling. Bij een duurder ticket betaal je het prijsverschil bij. Je krijgt geen geld terug indien het nieuwe ticket goedkoper is. Ruilen naar een voorstelling in een ander theaterseizoen is niet mogelijk. Ruilen kun je gemakkelijk doen in jouw account.

  • Betaal ik transactiekosten?

    Ja, wij rekenen € 2,50 transactiekosten per bestelling. Voor postverzending vragen wij naast de transactiekosten ook € 5,00 verwerkingskosten. Kies je voor E-tickets dan betaal je geen extra kosten naast de transactiekosten.

  • Hoe werkt online reserveren?

    Een reservering maken en online je stoel kiezen is 24 uur per dag mogelijk via www.stadstheater.nl. Via de button ‘Bestel tickets’ bij de voorstellingen kom je in een inlogscherm.

    Als je vaker tickets besteld hebt bij het Stadstheater log je in met eigen gegevens bij ‘Mijn account’. Als je mailadres bij ons bekend is zonder wachtwoord, vraag dan om een automatisch gegenereerd wachtwoord. Je ontvangt dan een mail met je nieuwe wachtwoord. We raden je aan dit zelf aan te passen in ‘Mijn account’.

    Als je voor de eerste keer tickets bestelt, heb je een nieuw account nodig, deze maak je hier aan.

  • Kan ik een stoel reserveren?

    Zeker. Tijdens het bestellen geef je aan welke stoelen je wil reserveren. Je hebt 20 minuten de tijd om de reservering af te ronden. Gelukt? Geef dan in het afrekenscherm aan op welke manier je graag betaalt. Je ontvangt een reserveringsbevestiging in de mail.

  • Hoe koop ik tickets met de Podium Cadeaukaart?

    De Podium Cadeaukaart is zowel online(Let op: ná stap 3 ) als aan onze servicebalie inzetbaar. Je kunt een Podiumcadeaukaart bovendien ook direct bij de servicebalie aanschaffen.

  • Welke cadeaukaarten worden geaccepteerd?

    Podium Cadeaukaarten en natuurlijk jouw Cadeaukaart Tegoed Stadstheater Zoetermeer. Deze is te vinden in jouw account.

  • Waar bestel ik tickets voor Filmhuis Cameo?

    Tickets voor de films van Filmhuis Cameo bestel je via de website van Filmhuis Cameo (en niet meer op de site van het Stadstheater). Voor vragen over filmtickets kun je nog steeds bij ons terecht.

  • Ik wil mijn tickets annuleren, kan dat?

    Ja, dat kan tot 1 dag voor de voorstelling bij de servicebalie, via de mail naar servicebalie@stadstheater.nl of telefonisch via 088 220 70 10. Je ontvangt een digitaal tegoed op je account. Dit tegoed is onbeperkt geldig en gebruik je heel eenvoudig weer bij een volgende voorstelling.

    Voor het retourneren van tickets betaal je € 5 per kaart aan administratiekosten, met een maximum van € 10. Stadstheatervrienden en Stoeleigenaren betalen geen administratiekosten.

  • Kan ik mijn papieren theaterbon nog wel inwisselen?

    Zeker. We geven de bon niet meer uit, maar de bon is nog wel geldig. De papieren theaterbon omzetten naar een digitaal tegoed of inzetten bij reserveringen via de servicebalie is ook mogelijk.

  • Moet ik voor (kleine) kinderen die meegaan naar de voorstelling ook een kaartje kopen?

    Ja, iedereen heeft een geldig kaartje nodig. Dat geldt ook voor kinderen die tijdens de voorstelling op schoot (willen) zitten. Kinderen onder de 1 jaar worden niet toegelaten.

  • Waar kan ik mijn inleidingen/nagenietarrangementen terugvinden?

    Om de tickets voor de inleiding of je bestelde nagenietarrangement te downloaden, log je in op je account en ga je naar het besteloverzicht. Daar selecteer je de betreffende voorstelling waarvoor je een inleiding of nagenietarrangement hebt besteld en klik je onder de knop ‘Download’ op ‘Download Producten’.

Toegankelijkheid van het Stadstheater

  • Kan ik met mijn rolstoel of rollator de zaal in?

    In de benedenzaal van de Grote Zaal zijn alleen plaatsen tot en met rij 4 toegankelijk voor rolstoelgebruikers en bezoekers met een rollator. In de Kleine Zaal is dit alleen rij A. De overige plaatsen liggen hoger en zijn alleen via een trap bereikbaar. Rollators worden tijdens de voorstelling buiten de zaal geplaatst. Heb je een rolstoelplaats nodig? Neem dan contact op met de servicebalie om een plaats te reserveren. Let op: het balkon in de Grote Zaal is niet bereikbaar voor rolstoelgebruikers, bezoekers die slecht ter been zijn en/of een rollator gebruiken.
  • Waar kan ik het beste zitten in de zaal als ik slecht ter been ben?

    In de benedenzaal van de Grote Zaal zijn plaatsen tot en met rij 4 het meest toegankelijk voor rolstoelgebruikers, bezoekers met een rollator en bezoekers die slecht ter been zijn. In de Kleine Zaal is dit alleen rij A. De overige plaatsen liggen hoger en zijn alleen via een trap bereikbaar. Rollators worden tijdens de voorstelling buiten de zaal geplaatst.

    Heb je een rolstoelplaats nodig? Neem dan contact op met de servicebalie om een plaats te reserveren. Let op: het balkon in de Grote Zaal is niet bereikbaar voor rolstoelgebruikers, bezoekers die slecht ter been zijn en/of een rollator gebruiken.

    Neem contact op met de servicebalie voor alle nodige ondersteuning en hulp.

  • Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

    Rondom het Stadstheater is een (beperkt) aantal gehandicaptenparkeerplaatsen beschikbaar. Parkeren is daar enkel toegestaan met een geldige parkeerkaart. Dit geldt niet voor de parkeergarages. Meer informatie vind je op de website van de gemeente Zoetermeer. Een actueel overzicht van de gehandicaptenparkeerplaatsen vind je ook op de website van de gemeente Zoetermeer.

  • Mag mijn blindengeleidehond mee naar binnen?

    Ja, een officieel getrainde blindengeleidehond mag de zaal in. Voor aanvullende vragen kun je een altijd contact opnemen met de servicebalie, zodat we je het beste kunnen helpen. Op deze pagina vind je verdere informatie over de toegankelijkheid van het Stadstheater.

  • Is er gehoorondersteuning beschikbaar voor slechthorenden?

    Ja, onze zalen zijn uitgerust met gehoorondersteuning. Slechthorende bezoekers kunnen gratis gebruikmaken van deze apparatuur, die je bij de garderobe kunt lenen.

Mijn gegevens

  • Hoe kan ik mijn gegevens inzien, wijzigen of laten verwijderen?

    Dit kan via je eigen account bij ‘Mijn account’ of bij de servicebalie.

  • Hoe geef ik een adreswijziging door?

    Dit doe je via je eigen account als je bent ingelogd in Mijn account of bij de servicebalie.

  • Waar kan ik mij aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

    Dit kan via je eigen account in ‘Mijn account’, onderaan in de mails die je ontvangt via de uitschrijflink of bij de servicebalie.

  • Waar zijn mijn favorieten gebleven?

    Omdat er te weinig gebruik werd gemaakt van deze functie hebben we besloten dit onderdeel te verwijderen van de website.

Neem contact op

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via servicebalie@stadstheater.nl, bel ons op 088 – 220 70 10 of loop langs bij de balie aan het theaterplein 10.