Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over jouw bezoek aan het Stadstheater? Je vindt de antwoorden van de meest gestelde vragen hier.

  • Is het Stadstheater goed bereikbaar? Waar kan ik het beste parkeren?

    Het Stadstheater is voor iedereen goed bereikbaar met de auto of taxi, het openbaar vervoer en met de fiets. Er is voldoende parkeergelegenheid rondom het Stadstheater. De uitgebreide informatie voor parkeren en de bereikbaarheid vind je hier .

  • Is het mogelijk om voor of na de voorstelling wat te eten of drinken in het Stadstheater?

    Bij STAGE kitchen & café ben je altijd welkom voor een hapje en een drankje, voor en na de voorstellingen. Op onze lunch- en dinerkaart vind je de favoriete gerechten van de artiesten en regionale producten. Zo sluit je de dag of avond volledig af in stijl met een culinair hoogstandje.

    Plekje reserveren?
    Doe dat op tijd. Dat kan ter plekke in het restaurant, via deze link of bel naar 088 220 70 50.

  • Hoe reserveer ik een nagenietarrangement?

    Een nagenietarrangement reserveer je tegelijkertijd met het reserveren van de theatertickets. Als je al tickets hebt kun je contact opnemen met de servicebalie. Zij kunnen dit alsnog even voor je regelen.

  • Wat zijn de openingstijden van STAGE kitchen & café?

    STAGE kitchen & café is altijd geopend voor en na de voorstelling, zodat iedereen kan genieten van een hapje en een drankje. De actuele openingstijden zijn:

    • Wo t/m zo: 14:00 uur – 21:00 uur
  • Waar kan ik mijn jas en tas laten tijdens mijn bezoek?

    Dit kan in onze (gratis) bewaakte garderobe. Je jas en tas mogen eventueel ook mee de zaal in.

  • Ik ben te laat voor een voorstelling, wat moet ik nu doen?

    We wachten een geschikt moment af om je toe te laten tot de zaal, zodat de artiesten en het publiek zo min mogelijk gestoord worden. Het kan zijn dat dit pas in de pauze is. Dit is zo besproken met onze artiesten. Is er geen pauze? Dan kan het zo zijn dat je de zaal helaas niet meer in kunt.

  • Waar kan ik terecht als ik iets ben kwijtgeraakt tijdens mijn bezoek?

    Neem contact op met de servicebalie of bel naar 088 220 07 10. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om te laten weten of je voorwerp gevonden is.

  • Hoe laat openen de deuren van de theaterzaal voor een voorstelling?

    De deuren openen ongeveer een kwartier voordat de voorstelling begint.

  • Heeft de voorstelling een pauze?

    Dat is per voorstelling verschillend. Je vindt dit per voorstelling op de desbetreffende webpagina.

Tickets kopen

  • Hoe werkt online reserveren?

    Een reservering maken en online je stoel kiezen is 24 uur per dag mogelijk via www.stadstheater.nl. Via de button ‘Bestel tickets’ bij de voorstellingen kom je in een inlogscherm.

    Als je vaker tickets besteld hebt bij het Stadstheater log je in met eigen gegevens bij ‘Mijn account’. Als je mailadres bij ons bekend is zonder wachtwoord, vraag dan om een automatisch gegenereerd wachtwoord. Je ontvangt dan een mail met je nieuwe wachtwoord. We raden je aan dit zelf aan te passen in ‘Mijn account’.

    Als je voor de eerste keer tickets bestelt, heb je een nieuw account nodig. Klik op ‘Nieuwe gast’ en vul je persoonlijke gegevens in bij het inlogscherm.

  • Kan ik een stoel reserveren?

    Zeker. Tijdens het bestellen geef je aan welke stoelen je wil reserveren. Je hebt 20 minuten de tijd om de reservering af te ronden. Gelukt? Geef dan in het afrekenscherm aan op welke manier je graag betaalt. Je ontvangt een reserveringsbevestiging in de mail.

    Wil je meteen profiteren van € 1 korting bij iedere voorstelling? Word dan bij het afrekenen direct Stadstheatervriend.

  • Hoe werkt een digitaal tegoed?

    Als je de tickets voor een voorstelling annuleert, ontvang je een persoonsgebonden digitaal tegoed in je Stadstheater account. Als je ingelogd bent, kun je dit tegoed inzetten bij de betaling van tickets. Ook zie je bij ‘Mijn account’ precies welke transacties je gedaan hebt en wat je huidige saldo is.
    Het tegoed is altijd persoonsgebonden, onbeperkt geldig én geldig voor alle activiteiten in het Stadstheater.

  • Hoe koop ik tickets met de Podium Cadeaukaart?

    De Podium Cadeaukaart is online en bij de servicebalie te gebruiken. De Podium Cadeaukaarten zijn ook te koop bij de servicebalie.

  • Welke cadeaukaarten worden geaccepteerd?

    Alleen de Podium Cadeaukaarten.

  • Ik wil mijn tickets annuleren, kan dat?

    Ja, dat kan tot 1 dag voor de voorstelling bij de servicebalie, via de mail naar servicebalie@stadstheater.nl of telefonisch via 088 220 70 10. Je ontvangt een digitaal tegoed op je account. Dit tegoed is onbeperkt geldig en gebruik je heel eenvoudig weer bij een volgende voorstelling.

    Voor het retourneren van tickets betaal je € 5 per kaart aan administratiekosten, met een maximum van € 10. Clubmembers betalen geen administratiekosten.

  • Kan ik mijn papieren theaterbon nog wel inwisselen?

    Zeker. We geven de bon niet meer uit, maar de bon is nog wel geldig. De papieren theaterbon omzetten naar een digitaal tegoed of inzetten bij reserveringen via de servicebalie is ook mogelijk.

  • Moet ik voor (kleine) kinderen die meegaan naar de voorstelling ook een kaartje kopen?

    Ja, iedereen heeft een geldig kaartje nodig. Dat geldt ook voor kinderen die tijdens de voorstelling op schoot (willen) zitten. Kinderen onder de 1 jaar worden niet toegelaten.

Mijn gegevens

  • Hoe kan ik mijn gegevens inzien, wijzigen of laten verwijderen?

    Dit kan via je eigen account bij ‘Mijn account’ of bij de servicebalie.

  • Hoe geef ik een adreswijziging door?

    Dit doe je via je eigen account als je bent ingelogd in Mijn account of bij de servicebalie.

  • Waar kan ik mij aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

    Dit kan via je eigen account in ‘Mijn account’, onderaan in de mails die je ontvangt via de uitschrijflink of bij de servicebalie.

  • Hoe kan het dat de hoogte van mijn tegoed niet klopt?

    Het kan zijn dat het overzicht in jouw account niet compleet is. We tonen namelijk alleen de laatste 10 voorstellingen waar je een digitaal tegoed voor hebt ontvangen. Als het tegoed niet compleet is, neem dan contact op via servicebalie@stadstheater.nl of bel 088 220 70 10. Bekijk hier de actuele openingstijden.

Toegankelijkheid van het Stadstheater

  • Kan ik met mijn rolstoel of rollator de zaal in?

    Absoluut. De speciale rolstoelplaatsen zijn te reserveren via onze servicebalie. Met een rollator kun je in de zaal beneden plaatsnemen tot rij E. Vanaf daar loopt de zaal omhoog. Deze rijen zijn alleen bereikbaar via de trap. De rollator wordt tijdens de voorstelling buiten de zaal gezet. Helaas is het balkon niet toegankelijk voor bezoekers in een rolstoel of met een rollator.

  • Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

    Rondom het Stadstheater is een (beperkt) aantal gehandicaptenparkeerplaatsen beschikbaar. Parkeren is daar enkel toegestaan met een geldige parkeerkaart. Dit geldt niet voor de parkeergarages. Meer informatie vind je op de website van de gemeente Zoetermeer. Een actueel overzicht van de gehandicaptenparkeerplaatsen vind je ook op de website van de gemeente Zoetermeer.

  • Mag mijn blindengeleidehond mee naar binnen?

    Ja, een officieel getrainde blindengeleidehond mag de zaal in. Hier vind je uitgebreide informatie over de toegankelijkheid van het Stadstheater. Neem altijd contact op met de servicebalie, zodat we je het beste kunnen helpen.

  • Waar kan ik het beste zitten in de zaal als ik slecht ter been ben?

    Dat is rij A in de Kleine Zaal of rij A tot en met E in de Grote Zaal. Vanaf rij A en rij E volgt de trap. In het Stadstheater is een lift aanwezig en, indien nodig, ook een rolstoel. Neem contact op met de servicebalie voor alle nodige ondersteuning en hulp.

Neem contact op

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via servicebalie@stadstheater.nl, bel ons op 088 – 220 70 10 of loop langs bij de balie aan het theaterplein 10.