Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over jouw bezoek aan het Stadstheater?
Je vindt de antwoorden van de meest gestelde vragen hier.

Algemene vragen

  • Is het Stadstheater goed bereikbaar? Waar kan ik het beste parkeren?

    Het Stadstheater is voor iedereen goed bereikbaar met de auto, het openbaar vervoer en met de fiets. Er is voldoende parkeergelegenheid rondom het Stadstheater. De uitgebreide informatie voor parkeren en de bereikbaarheid vind je hier.

  • Kan ik een uitrijkaart kopen?

    Ja, voor de parkeergarage onder de Hoogvliet (Italiëlaan) en P9 (Duitslandlaan) kun je een uitrijkaart kopen bij de bars in het theater. Voor slechts € 5,50 parkeer je van 19:00 tot 24:00 uur en hoef je niet meer in de rij te staan bij de parkeerautomaat. Om uit te rijden bij de Italiëlaan voer je de kaart in bij de slagboom. Bij de Duitslandlaan geeft de parkeerautomaat bij de slagboom eerst een bedrag aan. Druk op het kruisje (X = annuleren) en scan daarna de uitrijkaart.

    Let op: bij een korte parkeerduur kan het goedkoper zijn om bij de parkeerautomaat te betalen. Voor de parkeergarage onder de Hoogvliet (Italiëlaan) geldt: eerste uur gratis parkeren, daarna € 0,50 per 12 minuten. Voor P9 (Duitslandlaan) geldt: eerste twee uur gratis, daarna € 2,80 per 60 minuten.

  • Is het mogelijk om voor of na de voorstelling wat te eten of drinken in het Stadstheater?

    Voor en na de voorstelling kan je boven en beneden terecht voor iets lekkers bij de koffie of een borrelhapje bij je drankje. Het theater is een uur voor aanvang van voorstellingen geopend. Tip: reserveer alvast het nagenietarrangement en krijg na de voorstelling een borrelplank met luxe hapjes en een drankje. Voeg het arrangement toe tijdens het bestellen van tickets of later in je account.

  • Hoe reserveer ik een nagenietarrangement?

    In stap twee van het bestelproces kies je dit arrangement bij je tickets.
    Heb je al tickets? Ga naar je account, selecteer de voorstelling, klik op ‘bekijk bestelling’ en kies ‘Deals en arrangementen toevoegen’. Rond je bestelling af en geniet zorgeloos na.
    Het is ook altijd mogelijk om het nagenietarrangement via de servicebalie bij te bestellen.

  • Waar kan ik mijn jas en tas laten tijdens mijn bezoek?

    Je kunt je jas en tas achterlaten in onze gratis bewaakte garderobe. Ze mogen eventueel ook mee de zaal in.

  • Ik ben te laat voor een voorstelling, wat moet ik nu doen?

    We wachten een geschikt moment af om je toe te laten tot de zaal, zodat de artiesten en het publiek zo min mogelijk gestoord worden. Het kan zijn dat dit pas in de pauze is. Dit is zo besproken met onze artiesten. Is er geen pauze? Dan kan het zo zijn dat je de zaal helaas niet meer in kunt.

  • Waar kan ik terecht als ik iets ben kwijtgeraakt tijdens mijn bezoek?

    Neem contact op met de servicebalie als je iets bent kwijtgeraakt.

  • Hoe laat openen de deuren van de theaterzaal voor een voorstelling?

    De deuren openen ongeveer een kwartier voordat de voorstelling begint.

  • Heeft de voorstelling een pauze?

    Dat is per voorstelling verschillend. Je vindt dit per voorstelling op de desbetreffende webpagina.

  • Zijn er oordoppen tegen harde geluiden verkrijgbaar?

    Voor gehoorbescherming kun je gratis oordoppen halen bij de garderobe.

Tickets

  • Ik wil mijn tickets annuleren, kan dat?

    Tot 24 uur vóór aanvang van de voorstelling kun je je tickets annuleren bij de servicebalie via servicebalie@stadstheater.nl. Je ontvangt dan een digitaal tegoed (4 jaar geldig) op je account ter waarde van de ticketprijs, met aftrek van € 5 administratiekosten per ticket (tot maximaal € 10). Het Stadstheater geeft geen geld terug. Stadstheatervrienden betalen geen administratiekosten.

  • Betaal ik transactiekosten?

    Ja, wij rekenen € 2,50 transactiekosten per bestelling. Voor postverzending vragen wij naast de transactiekosten ook € 5,00 verwerkingskosten. Kies je voor e-tickets dan betaal je geen extra kosten naast de transactiekosten.

  • Hoe werkt online reserveren?

    Een reservering maken en online je stoel kiezen is 24 uur per dag mogelijk via www.stadstheater.nl. Via de button ‘Bestel tickets’ bij de voorstellingen kom je in een inlogscherm.

    Als je vaker tickets besteld hebt bij het Stadstheater log je in met eigen gegevens bij ‘Mijn account’. Als je mailadres bij ons bekend is zonder wachtwoord, vraag dan om een automatisch gegenereerd wachtwoord. Je ontvangt dan een mail met je nieuwe wachtwoord. We raden je aan dit zelf aan te passen in ‘Mijn account’.

    Als je voor de eerste keer tickets bestelt, heb je een nieuw account nodig, deze maak je hier aan.

  • Kan ik een stoel reserveren?

    Zeker. Tijdens het bestellen geef je aan welke stoelen je wil reserveren. Je hebt 20 minuten de tijd om de reservering af te ronden en te betalen. Daarna ontvang je een reserveringsbevestiging per mail.

  • Hoe koop ik tickets met de Podium Cadeaukaart?

    De Podium Cadeaukaart is zowel online (let op: ná stap 3) als bij onze servicebalie inzetbaar. Je kunt een Podium Cadeaukaart bovendien direct bij de servicebalie aanschaffen of online via deze link.

  • Kan ik een cadeaukaart bestellen voor het Stadstheater?

    Ja, je kunt de Podium Cadeaukaart hier online bestellen of bij de servicebalie in het theater kopen. De Podium Cadeaukaart is geldig op alle voorstellingen en producten (zoals nagenietarrangementen en inleidingen) in het Stadstheater.

  • Welke cadeaukaarten worden geaccepteerd?

    Podium Cadeaukaarten en natuurlijk jouw Cadeaukaart Tegoed Stadstheater Zoetermeer. Deze is te vinden in jouw account.

  • Waar bestel ik tickets voor Filmhuis Cameo?

    Filmhuis Cameo vertoont geen films meer in het Stadstheater. Voor tickets en informatie over hun filmprogramma kun je terecht op de website van Filmhuis Cameo.

  • Moet ik voor (kleine) kinderen die meegaan naar de voorstelling ook een kaartje kopen?

    Ja, iedereen heeft een geldig ticket nodig. Dat geldt ook voor kinderen die tijdens de voorstelling op schoot (willen) zitten. Kinderen onder de 1 jaar worden niet toegelaten.

  • Waar kan ik mijn inleidingen/nagenietarrangementen terugvinden?

    Om de tickets voor de inleiding of je bestelde nagenietarrangement te downloaden, log je in op je account en ga je naar het besteloverzicht. Daar selecteer je de betreffende voorstelling waarvoor je een inleiding of nagenietarrangement hebt besteld en klik je onder de knop ‘Download’ op ‘Download Producten’.

Toegankelijkheid van het Stadstheater

  • Kan ik met mijn rolstoel of rollator de zaal in?

    In de benedenzaal van de Grote Zaal zijn alleen plaatsen tot en met rij 4 toegankelijk voor rolstoelgebruikers en bezoekers met een rollator. In de Kleine Zaal is dit alleen rij A. De overige plaatsen liggen hoger en zijn alleen via een trap bereikbaar. Rollators worden tijdens de voorstelling buiten de zaal geplaatst.

    Heb je een rolstoelplaats nodig? Neem dan contact op met de servicebalie om een plaats te reserveren. Let op: het balkon in de Grote Zaal is niet bereikbaar voor rolstoelgebruikers, bezoekers die slecht ter been zijn en/of een rollator gebruiken.

  • Waar kan ik het beste zitten in de zaal als ik slecht ter been ben?

    In de benedenzaal van de Grote Zaal zijn plaatsen tot en met rij 4 het meest toegankelijk voor rolstoelgebruikers, bezoekers met een rollator en bezoekers die slecht ter been zijn. In de Kleine Zaal is dit alleen rij A. De overige plaatsen liggen hoger en zijn alleen via een trap bereikbaar. Rollators worden tijdens de voorstelling buiten de zaal geplaatst.

    Heb je een rolstoelplaats nodig? Neem dan contact op met de servicebalie om een plaats te reserveren. Let op: het balkon in de Grote Zaal is niet bereikbaar voor rolstoelgebruikers, bezoekers die slecht ter been zijn en/of een rollator gebruiken.

    Neem contact op met de servicebalie voor alle nodige ondersteuning en hulp.

  • Mag mijn hond mee naar het theater?

    Officieel getrainde hulphonden (assistentiehonden) zijn welkom. Denk hierbij aan blindengeleidehonden, ADL-hulphonden, signaalhonden, medische alert hulphonden en psychosociale hulphonden.

    Heb je een hulphond en wil je ons theater bezoeken? Neem dan vooraf even contact op met onze servicebalie, zodat we samen kunnen zorgen voor een geschikte plek in de zaal.

    Huisdieren of gezelschapshonden zonder officiële hulphondstatus zijn helaas niet toegestaan.

  • Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

    Rondom het Stadstheater is een (beperkt) aantal gehandicaptenparkeerplaatsen beschikbaar. Parkeren is daar enkel toegestaan met een geldige parkeerkaart. Dit geldt niet voor de parkeergarages. Meer informatie vind je op de website van de gemeente Zoetermeer. Een actueel overzicht van de gehandicaptenparkeerplaatsen vind je ook op de website van de gemeente Zoetermeer.

  • Is er gehoorondersteuning beschikbaar voor slechthorenden?

    Ja, onze zalen zijn uitgerust met gehoorondersteuning. Slechthorende bezoekers kunnen gratis gebruikmaken van deze apparatuur, die je bij de garderobe kunt lenen.

Mijn gegevens

  • Hoe kan ik mijn gegevens inzien, wijzigen of laten verwijderen?

  • Hoe geef ik een adreswijziging door?

  • Waar kan ik mij aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

    Meld je aan voor onze nieuwsbrieven via deze link. Afmelden kan via de uitschrijflink onderaan de nieuwsbrief of bij de servicebalie.

  • Waar zijn mijn favorieten gebleven?

    Omdat er te weinig gebruik werd gemaakt van deze functie hebben we besloten dit onderdeel te verwijderen van de website.

Neem contact op

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via servicebalie@stadstheater.nl, bel ons op 088 – 220 70 10 of loop langs bij de balie aan het theaterplein 10.